maandag 4 april 2011

Asjemenou

Allereerst een kleine noot van de blogger...waar de tekst een andere kleur heeft of waar een streep onder een woord staat kan je met de muis op klikken om naar een gerelateerde site of afbeelding te gaan.

Justin Bieber kwam natuurlijk niet op school bij de kinderen, dat was een leuke 1 april grap waar toch veel kindjes ingetrapt waren. Zelfs een die moest huilen, want ze had speciaal een fototoestel meegenomen.
Zaterdag zijn we eerst naar het Sea Aquarium gegaan om te kijken naar de zeerobbenshow, het onderwaterleven, de schildpadden en de flamingo's. Zeesterren, zeekomkommers en conch oppakken. En last-but-not-least de dolfijnenshow. Fantastisch dat je kijkt naar de dolfijnen met op de achtergrond de oceaan. Een jongen van 11 volgt via de Dolphin Academy een cursus Assistent Trainer. Hij deed het echt goed en werd op het laatst door twee dolfijnen door het water getrokken. Zo'n cursus mag v.a 8 jaar, dus jullie begrijpen wat Sofie voor haar 8ste wilt. Na dit evenement gegeten bij Hemmingway, restaurant aan zee. De brilduiven vonden ons eten ook erg interessant. Daarna had Roos zwemles en gingen de volwassendames hun voetjes laten verwennen bij de pedicure op het strand. Wat kan bijna 4 maanden op blote voeten een eelt verzamelen! De voetjes kregen ook nog een scrubje van suiker met rozewater?! En daarna werden de nageltjes netjes gelakt. Heerlijk!! Zowel de juf van Jord als de stage-juf van Roos waren er ook. De kinderen vonden dat erg gezellig en de juffen volgens mij ook. De mannen gingen snorkelen aan de andere kant van de rotsen toen onze voetjes weer om te zoenen waren, ze waren tenslotte lekker zoet door de suiker.
Zondag zijn we na de koffie met typisch Curaçaose pruimencake naar Landhuis Ascencion gegaan, waar de 1ste zondag van de maand een open huis en een markt met kunstenaars. De spullen van Nini's, gemaakt van drijfhout, is echt mijn favoriet. Er was een man die van zilver bestek mobielen maakte. (Mobiel van aan het plafond) Sofie vond de sieraden van een glasbewerkster erg mooi. Tijdens de koop van een zilveren hanger zag ik in mijn ooghoek opeens...ja wel Linda de Kruijff mijn oud-collega van Aedes. Ze is hier samen met haar man twee weken op vakantie. Zelfs hier achtervolgt Aedes mij, niet alleen Linda...want de Aedes Agypti is de mug die mij erg lekker vindt. Zelfs al smeer ik 's-ochtends en 's-avonds met DEET, ik wordt geprikt. Dus heb ik 99% DEET i.v.m. dengue. Even terug naar Linda...ik heb aangeboden dat ze een kopje koffie kan komen drinken om te kijken waar ik nu mijn sabbatical houd. De rest van de fam wilde namelijk weg. Van de lunch en de middag hebben genoten op het strand van Cas Abou, waar de kinderen weer genoeg vriendjes tegen kwamen om mee te spelen.
Maandagochtend mailde Arno mij het volgende berichtje dat stond in het Antilliaans Dagblad. Van het weekend hebben vissers zo'n veertig meter uit de kust van Mambo Beach, lees  Paul en Arno waren zaterdag toch voorbij de rotsafzetting gaan snorkelen?, een drie meter lange haai uit het water gehaald. Gelukkig heeft de haai geen interesse getoond in de heren en wisten de heren niks van een haai, maar ik geloof niet dat Arno nog eens daar gaat snorkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten